B040301B04 |
XESVIC - Coordinació Escoles Sostenibles |
2018-2019 |
Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2018 - 8/5/2019 (18 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP d'Osona |
|
Don Miguel de Clariana, 3 3r. (Vic)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta acció formativa d'aprofundiment s'adreça a centres que tenen un projecte transversal i de consolidació de l'educació per a la sostenibilitat dins el seu Projecte Educatiu.
|
| |
Objectius |
•Donar continuïtat a aprofundir en algues idees científiques clau de l’educació infantil, primària i secundària que es pot treballar la biodiversitat urbana, per tal de millorar el coneixement dels docents en aquesta àrea.
•Implementar una metodologia adequada, per tal que els nens i nenes aprenguin a investigar i a utilitzar els models científics.
•Implementar treballs i donar continuïtat a projectes engegats o a accions concretes de foment de la biodiversitat a les escoles, i que puguin tenir un nexe comú de totes elles per treballar en xarxa.
•Conèixer i utilitzar recursos i materials per poder millorar la competència científica de l’alumnat d’infantil i primària.
•Avaluar la competència científica de l’alumnat d’infantil i primària.
|
| |
Continguts |
Continguts proposats:
Formació específica sobre l’educació ambiental i el desenvolupament dels treballs en xarxa de la XESVIC. Continuar amb el desenvolupament de la temàtica concreta sobre biodiversitat urbana.
|
| |
Avaluació |
A més d'avaluar la satisfacció de les persones assistents, aquestes han d'elaborar els productes d'aprofitament i transferència i definir de línies de treball per aplicar la formació rebuda. Els productes a presentar són els següents.
Autoavaluació anual del pla d’acció executat i concreció del pla d’acció per al curs escolar següent.
Pràctica educativa conjunta. A partir de les necessitats/interessos dels centres, es
concreta, a la primera sessió del seminari, quin producte volen generar de manera
conjunta.
Cada 4 anys, el centre realitza una autoavaluació global que implica una revisió del
Pla d’educació per a la sostenibilitat (en els centres públics, aquesta avaluació
coincideix amb la renovació del projecte de direcció).
Cada 8 anys, el centre realitza una autoavaluació global (en els centres públics,
aquesta avaluació coincideix amb la renovació del projecte de direcció) que implica una revisió del Pla d’educació per a la sostenibilitat.
Els resultats de l’avaluació s’han d’integrar en els documents de centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i
transferència immediata.
D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis
educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
17/10/2018 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
14/11/2018 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimecres |
23/01/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimecres |
20/02/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimecres |
20/03/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dimecres |
08/05/2019 |
1730 |
1930 |
|
| |